Radio Białystok | Wiadomości | Można już jeździć tzw. przejściem przez Kolno dk 63
Można już jeździć w obu kierunkach tzw. przejściem przez Kolno, czyli przebudowanym odcinkiem drogi krajowej nr 63 - poinformował w czwartek białostocki oddział GDDKiA. Według drogowców, ostatnie roboty w tym miejscu powinny zakończyć się w ciągu trzech tygodni.
Do uzupełnienia zostały jeszcze fragmenty oznakowania poziomego, trwają też prace porządkowe. Roboty powinny zakończyć się do 20 listopada i do tego też dnia przewidywane jest uzyskanie zezwolenia na użytkowanie kładki dla rowerów - poinformował rzecznik prasowy białostockiego oddziału GDDKiA Rafał Malinowski.
Tzw. przejście przez Kolno to odcinek blisko 2,5 km, stanowiący główną ulicę w mieście, obciążoną największym ruchem i przecinającą Kolno na dwie połowy. Inwestycja obejmowała nie tylko jej przebudowę, ale też wymianę infrastruktury podziemnej; powstało też rondo, nowe chodniki, zatoki autobusowe i ścieżka rowerowa wraz z - oddzieloną od drogi - kładką nad rzeczką Łabna, zaś na dwóch skrzyżowaniach zainstalowano sygnalizację świetlną.
Koszt całej inwestycji, to 27 mln zł.
Budowa przejścia przez Kolno na drodze krajowej nr 63 realizowana była w systemie "zaprojektuj i zbuduj" przez konsorcjum podlaskich firm. Same prace budowlane trwały od maja 2018 roku.
Pierwszy przetarg na wykonanie tej przebudowy został unieważniony ze względu na przekroczenie przez najkorzystniejszą ofertę założonego przez inwestora pułapu finansowego. Drogowcy ogłosili więc drugi przetarg, w którym z pięciu ofert wybrano projekt przygotowany przez konsorcjum dwóch firm z północno-wschodniej Polski. Zaproponowało ono najniższą cenę.
Zamiast nawierzchni szutrowej będzie asfaltowa. Mieszkańcy dwóch miejscowości w gminie Kolno doczekają się nowych dróg.
Do listopada 2020 r. ma być gotowy ok. 10-km odcinek Podbiele-Suchowolce drogi krajowej nr 66 prowadzącej do polsko-białoruskiego przejścia granicznego w Połowcach. Wojewoda Bohdan Paszkowski wydał w poniedziałek (09.09) zezwolenie na realizację tej inwestycji.
Prawie 526 mln zł będzie kosztował projekt i budowa zasadniczej części obwodnicy Łomży, czyli 13-kilometrowego odcinka od węzła Łomża - Zachód do węzła Kolno przyszłej trasy S61 Via Baltica. W czwartek (11.10) w Łomży z udziałem ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka podpisano umowę w tej sprawie.
46 km dróg lokalnych powstanie w Podlaskiem dzięki dotacji dla gmin i powiatów z rządowego programu wsparcia takich inwestycji. W środę (5.09) w Białymstoku podpisano część - 17 - spośród 25 umów na te dotacje.
Oferta firmy TOTO S.p.A Construzioni Generali na sumę 525,6 mln zł jest najkorzystniejszą w przetargu na projekt i budowę głównego fragmentu obwodnicy Łomży na trasie S61 Via Baltica - poinformowała we wtorek (26.06) GDDKiA w Białymstoku.