Radio Białystok | Wiadomości | Podlaskie instytucje i policja będą wspólnie promować bezpieczne zachowania w ruchu drogowym
By promować bezpieczne zachowania w ruchu drogowym pieszych i kierowców, podlaska policja podpisała w czwartek (21.03) list intencyjny m.in. z Uniwersytetem w Białymstoku i Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego. Porozumienie zakłada np. wspólne kampanie społeczne.
Policja działa pod hasłem "Na drodze - patrz i słuchaj"
List intencyjny, podpisany w siedzibie WORD w Białymstoku, wpisuje się w ogólnopolskie działania policji pod hasłem "Na drodze - patrz i słuchaj", które mają służyć poprawie bezpieczeństwa w relacji kierowca-pieszy.
W przypadku pieszych chodzi o takie zachowania, jak nieostrożne wchodzenie na przejście czy korzystanie z telefonu w czasie przechodzenia przez jezdnię. Kierowcom akcja ma przypominać m.in. o obowiązku zachowania ostrożności przy dojeżdżaniu do przejścia czy ustępowania pierwszeństwa pieszym znajdującym się na przejściu.
Chodzi o poprawę bezpieczeństwa na podlaskich drogach i przypominanie wszystkim uczestnikom, jak powinniśmy zachować się w tej przestrzeni ruchu drogowego
- mówił dziennikarzom zastępca naczelnika wydziału ruchu drogowego KWP w Białymstoku kom. Dariusz Matynka.
Dodał, że do podpisania listu intencyjnego zostały zaproszone te instytucje, które działają na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.
WORD to nie tylko szkolenie kierowców czy przeprowadzanie egzaminów, to także działalność, która wkracza w ten etap, gdy dużo mówi się o bezpieczeństwie. Pozostali partnerzy również będą współdziałali na rzecz tego, aby ze swojej perspektywy spojrzeć na bezpieczeństwo ruchu drogowego
- mówił Dariusz Matynka.
Dyrektor WORD w Białymstoku Przemysław Sarosiek wyraził nadzieję, że uda się zwiększyć poczucie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu.
- Chodzi o to, żeby wypadków było mniej, a ich skutki mniej tragiczne - dodał.
Stronami porozumienia są również grupa ratownicza "Nadzieja", Liceum Plastyczne w Supraślu oraz Polskie Radio Białystok i TVP3 Białystok. Sygnatariusze listu zobowiązali się m.in. do wspólnych akcji o charakterze profilaktyczno-edukacyjno-informacyjnym czy organizacji wspólnych kampanii społecznych. Zaprezentowany został spot z hasłem "Bądź uważny!", który trafi też do mediów.