Radio Białystok | Wiadomości | Trasa Niepodległości powstanie później - wykonawca robót poprosił o przesunięcie terminu oddania inwestycji
Budowana Trasa Niepodległości w Białymstoku powstanie później niż planowali urzędnicy. Wykonawca robót poprosił o przesunięcie terminu oddania inwestycji.
Pierwotnie droga miała być gotowa na koniec sierpnia. Ale wiadomo już, że wykonawca nie zdąży w tym czasie zbudować całej trasy.
Chodzi o przedłużenie tego terminu o 3 miesiące, czyli do końca listopada tego roku. W tej chwili urzędnicy analizują ten wniosek. Główną przyczyną opóźnień na budowie tej trasy są niekorzystne warunki atmosferyczne z jakimi mieliśmy do czynienia w ubiegłym roku
- mówi Anna Kowalska z Urzędu Miejskiego w Białymstoku:
Chodzi głównie o ulewne deszcze.
- Liczba dni deszczowych w tamtym roku, które uniemożliwiały prowadzenie prac, była tak duża, że z naszego punktu widzenia, ten wniosek o przedłużenie terminu zakończenia budowy jest zasadny - mówi Anna Kowalska.
Trasa Niepodległości w Białymstoku to jedna z największych drogowych inwestycji w mieście w ostatnich latach. Pozwoli przejechać przez miasto z ominięciem centrum od zachodniej strony w kierunku północnym. Powstanie m.in. kilkanaście dwupoziomowych skrzyżowań i tunel pod torami kolejowymi, który ma odciążyć obecny im. generała Fieldorfa "Nila".
Na początku 2020 roku ma być gotowa po modernizacji ulica Klepacka w Białymstoku, zapewniająca dojazd do centrum z miejscowości od południowo-zachodniej strony miasta. Inwestycja będzie kosztować 40,3 mln zł brutto; obejmuje m.in. budowę tuneli pod torami.
Ciągle zalewana w czasie deszczu ulica Spacerowa w Przerośli będzie zmodernizowana. Pojawi się na niej asfalt - będą też chodnik i kanalizacja.
Jeszcze w te wakacje rozpocznie się przebudowa mostu na rzece Bargłówka we wsi Bargłówka, gmina Bargłów Kościelny.
Cztery firmy złożyły oferty w przetargu na rozbudowę ulicy Narodowych Sił Zbrojnych i Alei Jana Pawła II w Białymstoku, ważnej inwestycji na drodze wlotowej od strony Warszawy. Po raz kolejny ceny są jednak dużo wyższe od zakładanych przez miasto.