Radio Białystok | Wiadomości | 180 kandydatów do nagrody Podlaska Marka
180 kandydatów na najlepsze podlaskie produkty, inwestycje, odkrycia czy ciekawe wydarzenia kulturalne bądź społeczne - zgłoszono do 14. edycji konkursu Podlaska Marka. Plebiscyt to szansa na promocję nagrodzonych przedsięwzięć oraz regionu w kraju i za granicą.
Podlaska Marka organizowana jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. Dotychczas otrzymało ją 60 firm, produktów, przedsięwzięć i miejsc.
Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 180 kandydatur - poinformował w środę (28.02) podlaski urząd marszałkowski. Swoje propozycje można było zgłaszać w sześciu kategoriach: produkt (użytkowy i spożywczy), inwestycja, odkrycie, wydarzenie, kultura oraz społeczeństwo.
Najwięcej zgłoszeń w kategoriach wydarzenie i kultura
Najwięcej zgłoszeń, w sumie ponad 70, wpłynęło w kategoriach wydarzenie i kultura. Wśród wydarzeń znalazły się m.in. festiwale muzyczne jak Rock na Bagnie czy Up To Date Festival oraz festiwale kulturalne - Festiwal Kultury Tatarskiej czy Festiwal Literacki "Na pograniczu kultur", a także wydarzenie sportowe, jak spływ kajakowy Bugiem na 500 kajaków oraz białostocki półmaraton.
Do kategorii kultura zgłoszono m.in. Białostocki Teatr Lalek, Radio Akadera, akcję "Biała Czysta Kulturalna" czy Filharmonię Kameralną w Łomży.
Wśród propozycji w kategorii społeczeństwo znalazły się np. "PSAcery", czyli miejskie spacery ze schroniskowymi psami, Uniwersytet Zdrowego Seniora, Czwartkowe Spotkania u Diabetyków oraz Bractwo Młodzieży Prawosławnej w Polsce.
W kategorii produkt, która podzielona jest na produkt użytkowy i spożywczy zgłoszono w sumie 60 pomysłów. To m.in. naturalne kosmetyki, spersonalizowany rower, biżuteria artystyczna, wyroby bednarskie, oleje, sery, miody i wędliny.
M.in. EyeFace Imago – oprogramowanie umożliwiające obsługę komputera przy użyciu twarzy i oczu oraz Anima – inteligentny system powiadomień - zgłoszono w kategorii odkrycie. Natomiast o kwalifikację do marki w kategorii inwestycja powalczą np. nowy dworzec PKS Nova w Białymstoku, Targi Mebli Metalowych w Suwałkach czy elektrownia fotowoltaiczna Jaskra.
Nominowanych do nagrody wskaże specjalna kapituła
Teraz nominowanych do nagrody wskaże specjalna kapituła z udziałem marszałka, przedsiębiorców, mediów, ludzi kultury. Wybierze 21 kandydatów. Swoją Podlaską Markę Konsumentów przyznają też internauci, którzy będą mogli głosować na przedsięwzięcia i pomysły nominowane w konkursie. Laureatów marek poznamy podczas gali zaplanowanej na 24 kwietnia. Zwycięzcy otrzymają po 10 tys. zł, statuetki oraz szanse na udział w imprezach promocyjnych.
W poprzednich edycjach konkursu o Podlaską Markę rywalizowało ponad 1 tys. produktów. Statuetką nagrodzono m.in. Białowieski Park Narodowy, Uniwersytet w Białymstoku, Galerię Arsenał, mleko "Łaciate", robota edukacyjnego Photon, firmę Pronar czy festiwal Up To Date.