Radio Białystok | Wiadomości | Ukończono remont mostu na Bugu na trasie Siedlce-Czeremcha
6 mln zł kosztował zakończony właśnie remont mostu na Bugu, na trasie Siedlce-Czeremcha, w miejscowości Mierzwice-Kolonia - podały w środę PKP PLK. Modernizacja tzw. linii objazdowych prowadzona jest przed pracami na trasie Rail Baltica.
Wyremontowany most kolejowy na Bugu, na trasie z Siedlec (Mazowieckie) do Czeremchy (Podlaskie), pochodzi z 1905 roku.
W ramach prac m.in. naprawiono uszkodzone elementy konstrukcji stalowej, wymieniono podkłady, zainstalowano urządzenia zapobiegające możliwości wykolejenia się pociągów. Mogą teraz tamtędy jeździć pociągi o większych gabarytach - poinformował w komunikacie Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Z #Siedlce do #Czeremcha szybciej i płynniej po kolejowym moście nad Bugiem k. Mierzwic. Remont obiektu przez @PKP_PLK_SA zapewni sprawne i bezpieczne prowadzenie pociągów pasażerskich i towarowych w regionie ????https://t.co/VIyZzqw4D1
— PKP PLK SA (@PKP_PLK_SA) 29 listopada 2017
pic.twitter.com/j6l7H6aVyh
Pociągi będą jeździć szybciej
Dzięki zakończeniu prac pociągi będą jeździć szybciej. Wcześniej mogły rozpędzić się do 80 km/h, a teraz pojadą z prędkością nawet 120 km/h. Dzięki temu przejazd z Czeremchy do Siedlec zajmie godzinę i 25 minut, czyli o prawie 10 minut krócej niż teraz.
Most o długości 320 metrów tworzą trzy stalowe przęsła na kamiennych filarach. W trakcie remontu pociągi jeździły po jednym torze, a teraz, po zakończeniu prac - po dwóch torach. Prace trwały od marca 2017 r.
Naprawa historycznego mostu nad Bugiem w miejscowości Mierzwice-Kolonia, to możliwość skrócenia czasu przejazdu pociągów. Poprawi się prędkość i płynność jazdy, co przełoży się na sprawne prowadzenie pociągów pasażerskich i towarowych na trasie Siedlce–Czeremcha - poinformował Jakubowski.
Prace przeprowadzono w ramach modernizacji na tzw. liniach objazdowych nr 31, 32 i 36. Poprzedzają one prace na międzynarodowej trasie kolejowej Rail Baltica (E75), która prowadzi z Warszawy przez Białystok-Ełk, Suwałki do granicy Litwą.
Modernizacje linii zapasowych kosztują ok. 200 mln zł i są dofinansowane z unijnego programu Connecting Facility Europe-CEF; wykonuje je konsorcjum firm: Track Tec Construction sp. z o.o. i Intop Warszawa sp. z o.o.