Radio Białystok | Wiadomości | To próba zaszczepienia mody na nabiał poprzez zabawę – projekt "Mamy kota na punkcie mleka"
Przez promocję zdrowego stylu życia i właściwych nawyków żywieniowych chcą zachęcać do picia mleka. To wszystko w ramach wspólnego projektu Polskiej Izby Mleka, Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka - "Mamy kota na punkcie mleka".
W piątek (17.11) w Białymstoku m.in. lekarze i dietetycy przekonywali do wartości odżywczych białego napoju. Doktor Irena Białokoz-Kalinowska podkreśla, że mimo niepokojących rodziców cech alergizujących - mleko - wciąż jest jednym z najatrakcyjniejszych produktów w diecie człowieka. Okazuje się też, że skala alergii na białka mleka nie jest duża.
Dlaczego mleko jest tak ważnym składnikiem w naszej diecie?
Dlaczego mleko jest tak ważnym składnikiem w naszej diecie? Po pierwsze jest łatwo dostępne, a po drugie zawiera niezbędne dla organizmu składniki odżywcze, ale także jest dobrym źródłem pełnowartościowego białka, łatwo przyswajalnego tłuszczu, laktozy, niezbędnych soli mineralnych tj. wapń fosfor, magnez, potas, cynk, biopierwiastków śladowych: miedzi, manganu, selenu, jodu, wszystkich witamin rozpuszczonych w tłuszczach (A, D, E, K) i w wodzie (B1, B2, B12, C i innych).
Mleko bez tajemnic w Polskim Radiu Białystok
Jak podkreśla Daniel Dojlidko z Polskiej Izby Mleka najlepszym sposobem na dotarcie do młodych ludzi jest próba zaszczepienia swoistej mody na nabiał poprzez zabawę.
"Mamy kota na punkcie mleka"
W propagowaniu zdrowego odżywiania mają pomóc działania o charakterze edukacyjnym realizowane w szkołach podstawowych. W programie "Mamy kota na punkcie mleka" zarejestrowanych jest 267 szkół, w tym 43 500 dzieci z całej Polski.
W ramach kampanii szkoły otrzymują materiały edukacyjne, pomoce dydaktyczne potrzebne do prowadzenia zajęć oraz gadżety. Po zakończeniu akcji uczestnicy programu dostają również certyfikat. Udział w programie jest bezpłatny.
Rekrutacja do programu jest bardzo prosta. Szkoły zainteresowane przystąpieniem do akcji znajdą informacje na stronie kampanii www.kochammleko.pl.