Radio Białystok | Wiadomości | Polscy 15-latkowie są nieco mniej szczęśliwi w szkole od rówieśników z innych krajów
Według wyników międzynarodowego badania, koordynowanego przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, średni poziom zadowolenia w skali od 1 do 10 to 7,2. Średnia światowa to 7,3.
Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
"Mieścimy się w tej średniej światowej, więc uważam, że wynik jest dobry" - przekonuje dr Anna Kienig z wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku i podkreśla, że na poczucie zadowolenia ucznia w szkole duży wpływ ma klimat społeczny szkoły, czyli zrozumienie i akceptacja ze strony nauczycieli, dobre relacje z rówieśnikami, czy otwartość we wzajemnych relacjach.
Z badań wynika też, że 21 procent uczniów twierdzi, że byli w szkole dręczeni. To m.in. wyśmiewanie, zaczepianie, przezywanie, popychanie, czy rozpowiadanie plotek. Pedagog z Publicznego Gimnazjum nr 2 w Białymstoku Marzena Łukaszuk zwraca uwagę, że coraz większym problemem jest przemoc w internecie.
Jak wynika z badań Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju najbardziej zadowoleni uczniowie są na Dominikanie, a w Europie - w Holandii.
Nawet po 800 złotych miesięcznie stypendium będą otrzymywać najzdolniejsi uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 w Siemiatyczach. Władze placówki dostały unijne dofinansowanie na realizację projektu "Wyspa".
Na tę inwestycję mieszkańcy czekali od wielu lat. Rozpoczęła się przebudowa jednej z głównych ulic w Hajnówce - Nowowarszawskiej.
Nauczyciele i młodzież z 5. krajów obserwują jak wygląda nauka w białostockim "ogólniaku". Prawie 50 osób z Włoch, Holandii, Hiszpanii, Turcji i Węgier odwiedziło IV Liceum Ogólnokształcące w Białymstoku. To uczestnicy programu Erasmus.
Dzieci w szkołach w Augustowie będą miały łatwiejszy dostęp do specjalistów. Samorządowcy zaproponowali więcej godzin pracy psychologom czy logopedom, a na ulicach miasta mają pojawić się wychowawcy podwórkowi.