Radio Białystok | Wiadomości | 10 produktów z województwa podlaskiego w rankingu 330 Najcenniejszych Polskich Marek
Jest to kolejny plebiscyt potwierdzający, że w regionie wiodąca jest branża mleczarska. 10 produktów z województwa podlaskiego znalazło się w rankingu 330 Najcenniejszych Polskich Marek przygotowanym przez Rzeczpospolitą.
Najwyżej - na 7 miejscu uplasowała się Mlekovita, która zanotowała 3-procentowy wzrost wartości marki. 263. miejsce zajął produkt Wypasione tej samej spółdzielni mleczarskiej z Wysokiego Mazowieckiego. Jeżeli chodzi o przetwórstwo mleka, to w rankingu znalazły się jeszcze Piątnica - na 35. pozycji, Łaciate na 40. i Milko - na 270.
Wśród Najcenniejszych Polskich Marek z Podlaskiego są również produkty z branży napojów alkoholowych, jednak nie należą one do firm z regionu, a do koncernów.
23. miejsce zajęła, pochodząca z Białegostoku i należąca do Kompanii Piwowarskiej, marka Żubr. Na 24. pozycji jest Żubrówka, na 165. Absolwent - czyli wysokoprocentowe alkohole produkowane w białostockim Polmosie, który należy do CECD International. Na 148. miejscu plasuje się piwo Łomża należące do Van Pur.
Pod koniec zestawienia - 326. jest białostocki producent wyrobów mięsnych Mispol. W czołówce rankingu Najcenniejszych Polskich Marek bez zmian - pierwszy jest Orlen, druga Biedronka a trzeci PKO Bank Polski. Łączna wartość 330 marek to 64 milardy 700 milionów złotych - w tym Podlaskie to 3 miliardy 837 milionów. (aj/mm)
Kandydatury rywalizować będą w 7 kategoriach: Produkt Spożywczy, Produkt Użytkowy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo.
Spółdzielnia z Wysokiego Mazowieckiego w 2016 roku powiększyła się o kolejny, 16 już zakład produkcyjny we Włoszczowej.