Radio Białystok | Wiadomości | Polscy konsumenci coraz chętniej wydają pieniądze na krajowe produkty
Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
Rośnie polski patriotyzm konsumencki. Coraz chętniej kupujemy lokalne produkty i wspieramy swoje firmy.
Raport "Moda na polskość" przygotowany przez IPSOS dowodzi, że niemal 40% z nas zauważa wzrost zainteresowania polskimi produktami wśród bliskich i znajomych. Swój patriotyzm okazuje na zakupach ponad 70% dorosłych Polaków, a coraz więcej osób chce też płacić za polskie produkty więcej niż za zagraniczne. Co dziesiąty Polak uznaje polski produkt spożywczy za zdrowszy, tańszy i lepszej jakości.
Największy potencjał "polskość" ma w kategoriach związanych z żywnością i alkoholem, w meblach oraz usługach takich jak bankowość czy ubezpieczenia. Rośnie wiara w jakość polskich dzieł kultury – zwłaszcza książki cieszą się dobrą opinią - wynika z raportu IPSOS.
Doktor Marek Kruk z Wydziału Ekonomii i Zarządzania na Uniwersytecie w Białymstoku zauważa, że taka skłonność do kupowania polskich produktów dowodzi coraz lepszej ich jakości. Ma też pozytywny wpływ na polski rynek.
Patriotyzm konsumencki ma jednak swoje granice. O ile doceniamy polską żywność, to co piąty z nas widząc napis "Made in Poland" na produkcie z kategorii RTV i AGD, nie wrzuci go do koszyka. (og/mak)