Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
Ministerstwo Cyfryzacji zapowiada działania, które sprawią, że w 2035 roku 85 proc. obywateli będzie miało kompetencje cyfrowe przynajmniej w podstawowym zakresie. Liczba specjalistów ICT osiągnie wtedy w Polsce poziom 1,5 mln, z czego 35 proc. mają stanowić kobiety.
Dlaczego tak ważne jest, by właśnie kobiety zdobywały te kompetencje? Jak je do tego przekonać?
Niemal codziennie dowiadujemy się, że ktoś padł ofiarą internetowych oszustów lub miał styczność z osobami próbującymi wyłudzić dane osobowe.
Internet daje wiele możliwości. Jednak korzystanie z niego wymaga zachowania ostrożności. Dotyczy to osób w różnym wieku, ale przede wszystkim seniorów, którzy z cyfrowym światem zetknęli się często już po przejściu na emeryturę.
Internet to nieodłączny element naszego życia, a młodzi ludzie nie znają czasów bez internetu. I choć cyfrowy świat przynosi wiele korzyści, to nie można zapominać o zagrożeniach takich jak np. uzależnienie, hejt czy dostęp do nieodpowiednich treści.
Z roku na rok przybywa usług publicznych, z których możemy korzystać przez internet. To już np. mDowód osobisty, mPojazd, mLegitymacja Studencka, Internetowe Konto Pacjenta, eRecepta czy ePodatki.
Celem jest to, by jak najwięcej osób mogło biegle i bezpiecznie poruszać się w internecie i aplikacjach. W 2035 r. przynajmniej podstawowe kompetencje cyfrowe ma mieć 85 proc. Polaków - takie są założenia rządowej strategii cyfryzacji.
Załatwianie spraw urzędowych, dostęp do kultury i rozrywki, zakupy, komunikowanie się. To tylko niektóre możliwości, jakie dają nam nowe technologie. Ale wraz z ich rozwojem będziemy musieli zdobywać kolejne umiejętności, bo bez nich grozi nam wykluczenie cyfrowe, a z czasem - społeczne.