Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
Mieć czy być? Kto zadaje dziś takie pytania? Oprócz Artura Rojka zaczytanego niegdyś w Erichu Frommie? Zespół Muzyka Końca Lata wciąż pyta, aktualizując co chwila młodzieńcze ideały. Jak je zachować po 40-tce? Jeśli "być", to co się z tym wiąże w 3. dekadzie XXI wieku?
Inspiracją do powstania tej kapeli były książki Bohumila Hrabala, a także deszczowa końcówka sierpnia 2002 roku. Wątków literackich i filozoficznych w twórczości tego zespołu z Mińska Mazowieckiego jest więcej, a usłyszymy przede wszystkim "szczere wyznania o miłości, przemijaniu, łowieniu ryb i o gorzkich kebabach zapomnienia", a na nowej płycie też o związkach człowieka z przyrodą. Muzyka końca Lata "utrwala w piosenkach sercowe, ale nie tylko, rozterki mieszkańców miast dojeżdżających, a przy tym tworzy własną gitarową miksturę, mieszając ze sobą bigbit, indie rocka, reagge i bezpretensjonalność małych miast".
Muzyka końca Lata wystąpi na festiwalu literackim "Zebrane" 26. września w Białymstoku (wstęp darmowy), a spotkanie z wokalistą i autorem tekstów Bartoszem Chmielewskim w !pod powierzchnią!.
Piosenki o historiach, które wydarzyły się w taksówkach, o taksówkarzach, świecie widzianym z okna ich aut. O swoich doświadczeniach opowiadają białostoccy taksówkarze: Jerzy Krupicki, Mariusz Sztok, Piotr Świergalski (również kiedyś radiowiec, a dziś działacz w Stowarzyszeniu Miłośników Starej Motoryzacji i Techniki "Moto Retro") i Krzysztof Kiziewicz, który...
Jak to się dzieje, że w czasie krótkiego kursu taksówką jesteśmy w stanie powiedzieć kierowcy więcej niż komuś bliskiemu? Co powoduje, że czasem też taksówkarz się otwiera? A kiedy milczymy? O czym? Jakie historie o mieście, zwłaszcza nocnym, ale i Polsce usłyszał od taksówkarzy Łona (i producentka wykonawcza Zuza Głowacka)?
Jak dźwiękami, muzyką i nagraniami terenowymi opowiedzieć o konkretnej przestrzeni? Próbuje to robić od lat Pracownia Muzyki Miejsca Fundacji Pogranicze w Sejnach.
Pamiętacie chłopaka z gitarą, który śpiewa proste, sugestywne historie o relacyjach i żivocie, a przy tym "mówi nawiasem i niewyraźnie"? Janek Smakołyk zamroził się, jak na razie, z solową twórczością, ale reinkarnuje się w duetach.
Jak brzmią Kurpie Zielone elektronicznie? A jak nowe kompozycje Miss God m.in. z tekstem Goethe'go?
Prowadzący:
Andrzej Bajguz