Radio Białystok | Muzyczne | !pod powierzchnią! | Multiinstrumentalistka i kompozytorka Olga Anna Markowska !pod powierzchnią!
Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
Jak brzmi debiutancki album bez słów artystki, która skończyła zarazem szkołę muzyczna i plastyczną? Co zatem wizualizuje płyta „Thrills” Olgi Anny Markowskiej. Dlaczego teraz jest Olga Anna Markowska, a już nie Klart Vand ("czysta woda" po duńsku) - tak, jak jej wcześniejszy pseudonim artystyczny solowej działalności?
To twórczyni interdyscyplinarna, multi-instrumentalistka i kompozytorka, która jest po szkole muzycznej i plastycznej w Łomży, dzieciństwo i okres studiów spędziła w Białymstoku, studiowała w ASP w Gdańsku, a teraz mieszka i tworzy w Warszawie.
Była członkinią duetu Teufelsberg. Często współpracuje z Piotrem Kalińskim (Hinode Tapes, Nanook of The North) i Olgierdem Dokalskim (kIRk). Tworzy i produkuje muzykę do instalacji artystycznych i filmów krótkometrażowych. W twórczości solowej jej zainteresowania obejmują gatunki takie jak muzyka dawna, minimalizm, ambient i awangarda. Płynnie łączy elementy elektroniczne z brzmieniem instrumentów akustycznych, cytry i wiolonczeli, tworząc rozległe pejzaże dźwiękowe. Jest fanką interesujących zbiegów okoliczności i nagrań domowych. Kompozycje i nagranie - Olga Anna Markowska, miks - Piotr Kaliński, mastering - Paweł Antosiewicz
Jak Niczos odnajduje się w "nadmorskim charakterze" muzyki Antoniny Car, a w jaki sposób Antonina potraktowała instrumentami akustycznymi i elektroniką śpiew tradycyjny Niczos?
Otwieramy kolejny rozdział w osobistym pamiętniku Seasonala. !pod powierzchnią! prapremiera 13. albumu tego multiinstrumentalisty i kompozytora z Białegostoku, laureata "Niebieskiego mikrofonu".
Słuchamy przedpremierowo płyty VBS-a "Electrokolor", znowu z rapem egzystencjalnym, wciąż o problemach. Rozmawiamy też o 18. Międzynarodowym Festiwalu Filmów Krótkometrażowych "Żubroffka" - co oznacza wkroczenie w pełnoletniość na skraju podlaskiego świata?
Piosenki o historiach, które wydarzyły się w taksówkach, o taksówkarzach, świecie widzianym z okna ich aut. O swoich doświadczeniach opowiadają białostoccy taksówkarze: Jerzy Krupicki, Mariusz Sztok, Piotr Świergalski (również kiedyś radiowiec, a dziś działacz w Stowarzyszeniu Miłośników Starej Motoryzacji i Techniki "Moto Retro") i Krzysztof Kiziewicz, który...
Jak to się dzieje, że w czasie krótkiego kursu taksówką jesteśmy w stanie powiedzieć kierowcy więcej niż komuś bliskiemu? Co powoduje, że czasem też taksówkarz się otwiera? A kiedy milczymy? O czym? Jakie historie o mieście, zwłaszcza nocnym, ale i Polsce usłyszał od taksówkarzy Łona (i producentka wykonawcza Zuza Głowacka)?
Jak dźwiękami, muzyką i nagraniami terenowymi opowiedzieć o konkretnej przestrzeni? Próbuje to robić od lat Pracownia Muzyki Miejsca Fundacji Pogranicze w Sejnach.
Mieć czy być? Kto zadaje dziś takie pytania? Oprócz Artura Rojka zaczytanego niegdyś w Erichu Frommie? Zespół Muzyka Końca Lata wciąż pyta, aktualizując co chwila młodzieńcze ideały. Jak je zachować po 40-tce? Jeśli "być", to co się z tym wiąże w 3. dekadzie XXI wieku?
Prowadzący:
Andrzej Bajguz