Radio Białystok | Muzyczne | !pod powierzchnią! | Premiera płyty "We vs. We" Michała JARMO Jarmoszuka !pod powierzchnią!
Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
Jaką opowieść snuje Jarmo, czyli Michał Jarmoszuk, tym razem wyłącznie po angielsku, na nowej płycie „We vs. We"? Jak wyrazić to "versus"? Z większą dawką dramatyzmu, krzyku, ale i subtelności i ciszy? Cóż to za kotłowanina twarzy, myśli, emocji, zdarzeń na plakacie zapowiadającym koncert 6.10 w białostockiej Famie? A wszystko nieco w duchu muzycznego świata Thoma Yorka.
Jarmo / Michał Jarmoszuk to pochodzący z Białegostoku twórca autorskiej muzyki poruszającej się w klimatach alternatywy, indie rocka, elektroniki. To artysta utalentowany, kreatywny i pracowity. Jako twórca muzyki, tekstów i wokalista pod szyldem Jarmo zadebiutował w 2022 r. nagrywając LP, na który złożyło się 14 autorskich utworów (studio WeM / produkcja: Marek Kubik). Płyta została od razu zauważona w lokalnym środowisku muzycznym i stała się dużym wydarzeniem. W maju 2023 r. pojawia się kolejna płyta EP „Second Hand” prezentująca kolejne oblicze artysty. Idąc za ciosem, Jarmo pisze scenariusze i reżyseruje dwa profesjonalne wideoklipy do utworów „Taxi” i „Moving Signs”.
Artysta obecnie kończy pracę nad kolejną długogrającą produkcją, która ujrzy światło dzienne we wrześniu tego roku. Na koncercie w Famie zaprezentuje większość premierowych utworów.
Intrygujące teksty, klimatyczne kompozycje, żywiołowe i emocjonalne koncerty składają się na sprawnie funkcjonującą machinę pełną niesamowitych doznań.
Nagrody i wyróżnienia:
Skład zespołu:
Piosenki o historiach, które wydarzyły się w taksówkach, o taksówkarzach, świecie widzianym z okna ich aut. O swoich doświadczeniach opowiadają białostoccy taksówkarze: Jerzy Krupicki, Mariusz Sztok, Piotr Świergalski (również kiedyś radiowiec, a dziś działacz w Stowarzyszeniu Miłośników Starej Motoryzacji i Techniki "Moto Retro") i Krzysztof Kiziewicz, który...
Jak to się dzieje, że w czasie krótkiego kursu taksówką jesteśmy w stanie powiedzieć kierowcy więcej niż komuś bliskiemu? Co powoduje, że czasem też taksówkarz się otwiera? A kiedy milczymy? O czym? Jakie historie o mieście, zwłaszcza nocnym, ale i Polsce usłyszał od taksówkarzy Łona (i producentka wykonawcza Zuza Głowacka)?
Jak dźwiękami, muzyką i nagraniami terenowymi opowiedzieć o konkretnej przestrzeni? Próbuje to robić od lat Pracownia Muzyki Miejsca Fundacji Pogranicze w Sejnach.
Mieć czy być? Kto zadaje dziś takie pytania? Oprócz Artura Rojka zaczytanego niegdyś w Erichu Frommie? Zespół Muzyka Końca Lata wciąż pyta, aktualizując co chwila młodzieńcze ideały. Jak je zachować po 40-tce? Jeśli "być", to co się z tym wiąże w 3. dekadzie XXI wieku?
Pamiętacie chłopaka z gitarą, który śpiewa proste, sugestywne historie o relacyjach i żivocie, a przy tym "mówi nawiasem i niewyraźnie"? Janek Smakołyk zamroził się, jak na razie, z solową twórczością, ale reinkarnuje się w duetach.
Jak brzmią Kurpie Zielone elektronicznie? A jak nowe kompozycje Miss God m.in. z tekstem Goethe'go?
Prowadzący:
Andrzej Bajguz