Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
Jaka jest obecnie temperatura zdarzeń/relacji/emocji na świecie? Pewnym probierzem są filmy nadesłane na festiwal 16. Międzynarodowy Festiwal Filmów Krótkometrażowych ŻUBROFFKA. Ważną role odgrywa w nich nieraz muzyka. Jaką? Rozmawiamy o tym z Maciejem Rantem i Krzysztofem Sienkiewiczem z BOK-u oraz o festiwalowym filmie otwarcia "Kobieta znikąd" (Louis Delluc, 1922, 61’) z muzyką na żywo brytyjskiego producenta Nathana Fake'a, koncertach ŻUBROFFKA goes TECHNO: Kalte Liebe live / Melani/ RAWMANCE/Klimaszewski aka 997 i Karolina Cicha & Sw@Da / Laboratorio Tropical Crew / Sw@Da Dj set
Zagadka: Na Żubroffke nadesłano ponad 4000 filmów. Z jakiego kraju najwięcej?
Jak Niczos odnajduje się w "nadmorskim charakterze" muzyki Antoniny Car, a w jaki sposób Antonina potraktowała instrumentami akustycznymi i elektroniką śpiew tradycyjny Niczos?
Otwieramy kolejny rozdział w osobistym pamiętniku Seasonala. !pod powierzchnią! prapremiera 13. albumu tego multiinstrumentalisty i kompozytora z Białegostoku, laureata "Niebieskiego mikrofonu".
Słuchamy przedpremierowo płyty VBS-a "Electrokolor", znowu z rapem egzystencjalnym, wciąż o problemach. Rozmawiamy też o 18. Międzynarodowym Festiwalu Filmów Krótkometrażowych "Żubroffka" - co oznacza wkroczenie w pełnoletniość na skraju podlaskiego świata?
Piosenki o historiach, które wydarzyły się w taksówkach, o taksówkarzach, świecie widzianym z okna ich aut. O swoich doświadczeniach opowiadają białostoccy taksówkarze: Jerzy Krupicki, Mariusz Sztok, Piotr Świergalski (również kiedyś radiowiec, a dziś działacz w Stowarzyszeniu Miłośników Starej Motoryzacji i Techniki "Moto Retro") i Krzysztof Kiziewicz, który...
Jak to się dzieje, że w czasie krótkiego kursu taksówką jesteśmy w stanie powiedzieć kierowcy więcej niż komuś bliskiemu? Co powoduje, że czasem też taksówkarz się otwiera? A kiedy milczymy? O czym? Jakie historie o mieście, zwłaszcza nocnym, ale i Polsce usłyszał od taksówkarzy Łona (i producentka wykonawcza Zuza Głowacka)?
Jak dźwiękami, muzyką i nagraniami terenowymi opowiedzieć o konkretnej przestrzeni? Próbuje to robić od lat Pracownia Muzyki Miejsca Fundacji Pogranicze w Sejnach.
Mieć czy być? Kto zadaje dziś takie pytania? Oprócz Artura Rojka zaczytanego niegdyś w Erichu Frommie? Zespół Muzyka Końca Lata wciąż pyta, aktualizując co chwila młodzieńcze ideały. Jak je zachować po 40-tce? Jeśli "być", to co się z tym wiąże w 3. dekadzie XXI wieku?
Prowadzący:
Andrzej Bajguz