Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
Odtrutka na coraz bardziej inwazyjną rzeczywistość – muzyka Slawka Jaskulke, w której nie ma słów, ale która zawiera epickie opowieści :) Jaskułke dowodzi, że można być daltonistą, ale zarazem specem od kolorów w muzyce :) Jak w muzyce instrumentalnej, improwizowanej uzyskuje się kolory? Dlaczego to dobrze, by czasami muzyka nie zmuszała do myślenia? Zapraszam na rozmowę z tym pianistą jazzowym świeżo po premierze albumu „Senne” – nie tylko dla dzieci.
Jaskułke wystąpił w ś. p. Bojarski Dom Kultury, ale też na Berlin Jazz Fest, North Sea Jazz Festival, Red Sea Jazz Festival, Symphony Hall w Chicago, Carnegie Hall w Nowym Jorku, International Performing Arts Center w Moskwie. Posłuchamy też pierwszych artystów, którzy wystąpią na Halfway Festival/ W Połowie Drogi
Jak Niczos odnajduje się w "nadmorskim charakterze" muzyki Antoniny Car, a w jaki sposób Antonina potraktowała instrumentami akustycznymi i elektroniką śpiew tradycyjny Niczos?
Otwieramy kolejny rozdział w osobistym pamiętniku Seasonala. !pod powierzchnią! prapremiera 13. albumu tego multiinstrumentalisty i kompozytora z Białegostoku, laureata "Niebieskiego mikrofonu".
Słuchamy przedpremierowo płyty VBS-a "Electrokolor", znowu z rapem egzystencjalnym, wciąż o problemach. Rozmawiamy też o 18. Międzynarodowym Festiwalu Filmów Krótkometrażowych "Żubroffka" - co oznacza wkroczenie w pełnoletniość na skraju podlaskiego świata?
Piosenki o historiach, które wydarzyły się w taksówkach, o taksówkarzach, świecie widzianym z okna ich aut. O swoich doświadczeniach opowiadają białostoccy taksówkarze: Jerzy Krupicki, Mariusz Sztok, Piotr Świergalski (również kiedyś radiowiec, a dziś działacz w Stowarzyszeniu Miłośników Starej Motoryzacji i Techniki "Moto Retro") i Krzysztof Kiziewicz, który...
Jak to się dzieje, że w czasie krótkiego kursu taksówką jesteśmy w stanie powiedzieć kierowcy więcej niż komuś bliskiemu? Co powoduje, że czasem też taksówkarz się otwiera? A kiedy milczymy? O czym? Jakie historie o mieście, zwłaszcza nocnym, ale i Polsce usłyszał od taksówkarzy Łona (i producentka wykonawcza Zuza Głowacka)?
Jak dźwiękami, muzyką i nagraniami terenowymi opowiedzieć o konkretnej przestrzeni? Próbuje to robić od lat Pracownia Muzyki Miejsca Fundacji Pogranicze w Sejnach.
Mieć czy być? Kto zadaje dziś takie pytania? Oprócz Artura Rojka zaczytanego niegdyś w Erichu Frommie? Zespół Muzyka Końca Lata wciąż pyta, aktualizując co chwila młodzieńcze ideały. Jak je zachować po 40-tce? Jeśli "być", to co się z tym wiąże w 3. dekadzie XXI wieku?
Prowadzący:
Andrzej Bajguz