Radio Białystok | Reklama | Murale reklamowe zamieniają szare ściany w dzieła sztuki. Zobacz najciekawsze realizacje
Czy miejska przestrzeń może zachwycać kolorami? Oczywiście! Taki efekt to zasługa wielkoformatowych murali, które nie tylko oczarowują estetyką, ale na dodatek pełnią funkcję reklamową. Dlaczego takie połączenie się sprawdza? Odpowiadamy!
Zajmujące dużą powierzchnię, tworzone różnymi technikami, niosące przekaz marketingowy i wyróżniające się oryginalnym designem – tak może brzmieć definicja murali reklamowych, które na stałe wpisały się w krajobraz stolicy i innych polskich miast. I choć ich głównym celem jest promowanie określonego produktu, marki lub wydarzenia, przygotowujący je specjaliści korzystają z technik godnych prawdziwych dzieł sztuki. W efekcie powstają prace, które można nazwać nie tylko muralami reklamowymi, ale też artystycznymi. Wyróżniają je: kreatywność, duża skala i dostępność – by je podziwiać, nie musisz iść do muzeum czy galerii sztuki.
Realizacja muralu reklamowego to długi proces, ale efekt jest wart oczekiwania
Jak osiągnąć opisany wyżej efekt? Realizacja muralu to proces, który wymaga skrupulatnego przygotowania, czasu, precyzji, pomysłowości i wiedzy. Pierwszy etap to spotkanie z klientem, na którym ustalane są: cel tworzenia muralu, jego wstępny projekt i lokalizacja, w której ma zostać umieszczony obraz. Po zaakceptowaniu koncepcji artystycznej nadchodzi czas na przygotowanie powierzchni: jej wyczyszczenie, naprawę ewentualnych uszkodzeń i nałożenie podkładu. Kolejny krok to malowanie muralu, które rozpoczyna się od stworzenia tła. Potem powstają podstawowe kształty, a następnie elementy szczegółowe. O tym, jak prezentuje się efekt, możesz się przekonać, przeglądając murale reklamowe z Good Looking Studio zaprezentowanie w portfolio firmy.
Po zakończeniu malowania, artyści upewniają się, że mural reklamowy spełnia założenia projektu. Zwracają uwagę na detale, sprawdzają, czy występują niedoskonałości, np. błędy w kolorystyce, a jeśli tak – poprawiają je. Na tym etapie dobrą praktyką jest skonsultowanie pracy z klientem i, jeżeli jest taka potrzeba, naniesienie ewentualnych zmian. Elastyczne podejście do potrzeb klienta jest domeną działającej na rynku od 2008 roku warszawskiej agencji Good Looking Studio.
Zlecając projekt muralu reklamowego agencji z dużym doświadczeniem, możesz liczyć na efekt, który przerośnie Twoje oczekiwania
Nawet solidnie zabezpieczony mural może wymagać wykonania prac konserwacyjnych – szczególnie jeśli jest narażony na działanie smogu i innych zanieczyszczeń. Pamiętaj o tym, zamawiając stworzenie takiego nośnika reklamowego. Co jeszcze warto wiedzieć o tego rodzaju promocji outdoorowej? Po zakończeniu malowania muralu możesz zorganizować event nagłaśniający projekt, taki jak jego oficjalne odsłonięcie – w ten sposób przyciągniesz uwagę szerokiego grona widzów. Podpowiadamy, że wydarzenie możesz wypromować, korzystając z mediów społecznościowych, lokalnej prasy oraz stacji radiowych.
Ogromna butelka Coca-Coli, która w upalny dzień kojarzy się z orzeźwieniem, a po zmierzchu, dzięki grze świateł i cieni, doskonale wpisuje się w nocny krajobraz? A może flakon z kultowymi perfumami Chanel No 5 na czarnym, delikatnie mieniącym się tle? To zaledwie dwa z wielu murali, które zachwyciły mieszkańców polskich miast. Udowadniają one, że kluczem do sukcesu jest połączenie dobrego pomysłu i starannej realizacji.