Z roku na rok rośnie w naszym kraju liczba kupujących online. Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce” przygotowanego przez Gemius, już 75 proc. polskich internautów kupuje w sieci, a 77 proc. kiedykolwiek zrobiło zakupy online. Zamawiamy produkty i usługi nie tylko w rodzimych sklepach, ale także zagranicznych – tak deklaruje 32 proc. respondentów. Klienci z innych państw mogą również kupować na polskich stronach, jeśli dostępna jest dostawa do ich kraju. Jaki kurier może to zagwarantować?
Ze wspomnianego raportu Gemius możemy się również dowiedzieć, na jakich platformach zakupowych Polacy robili zakupy w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Badani wymieniali głównie trzy marki. Najczęściej wskazywali na Aliexpress (48 proc.), Amazon (20 proc.) i eBay (14 proc.).
Warto, aby oferta polskich sklepów WWW była dostępna z opcją dostawy do innych krajów. Dla obywateli wielu państw to może być okazja do nabycia rzeczy w znacznie atrakcyjniejszej cenie, nawet po uwzględnieniu kosztów dostarczenia przesyłki.
Czy obywatele innych krajów Unii Europejskiej również kupują w sklepach zagranicznych? Według szacunków Eurostatu 8 na 10 internautów kupowało produkty i usługi online w ostatnim kwartale 2021 roku. Jaki odsetek osób zdecydował się na zakupy transgraniczne? 84 proc. kupowało wyłącznie w swoim kraju, a ponad 30 proc. zamówiło produkty z innego państwa Unii Europejskiej. To transakcje opiewające na dziesiątki milionów euro. Dlatego warto dać klientom możliwość skorzystania z dostawy do innych krajów niż tylko Polska.
Na co zwrócić uwagę, wybierając międzynarodowego kuriera dla e-commerce?
Jakość usług kurierskich i firma, która odpowiada za ich realizację, mają duży wpływ na doświadczenia klienta. Przede wszystkim wybrany podmiot powinien być godny zaufania. Idealnie jeśli jest znany nie tylko w Polsce, ale i na świecie.
Taką marką jest GLS, która przekazuje przesyłki do ponad 160 krajów na świecie. W ramach dostaw do innych państw firma proponuje następujące usługi;
Więcej na temat oferty przesyłek międzynarodowych w GLS można przeczytać tutaj: https://gls-group.com/PL/pl/wysylanie-paczek/przesylki-miedzynarodowe.
Firma kurierska powinna też dostarczać paczki do punktów odbioru. Adresaci mogą podjąć przesyłkę w godzinach otwarcia tych punktów. GLS rozwija sieć Szybka Paczka/Parcel Shop – w Europie jest ich około 25 tys. Dla wielu odbiorców to kluczowy element oferty, od którego mogą uzależniać zamówienie produktów. Dzięki wspomnianym punktom mogą odebrać paczkę wtedy, gdy mają na to czas. GLS prowadzi taką sieć również w Polsce. Np. w Białymstoku i w okolicy miejsc odbioru przesyłek jest około 40. Najbliższy punkt można znaleźć tutaj: https://gls-group.com/PL/pl/wysylanie-paczek/przesylki-krajowe/kurier-bialystok.
Warto także zwrócić uwagę na inne elementy oferty firmy kurierskiej. Czy trasa przesyłki jest monitorowana i można sprawdzić, gdzie znajduje się paczka? Czy istnieje możliwość bezpośredniego kontaktu z kurierem, aby w razie potrzeby można było zmienić zasady dostawy? Jakość realizacji usługi kurierskiej wpływa na ostateczną opinię klienta o zrealizowanej transakcji.