Radio Białystok | Koronawirus | Koronawirus: Zmiany w funkcjonowaniu Poczty Polskiej
Poczta Polska wstrzymuje od poniedziałku (16.03) przyjęcia przesyłek zagranicznych w związku z zawieszeniem transportu lotniczego. Wprowadzone zostają też zmiany w organizacji pracy placówek pocztowych.
Takie decyzje to efekt dostosowania się Poczty Polskiej do ograniczeń związanych z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego.
Placówki Poczty Polskiej w dni robocze będą otwarte jedynie sześć godzin, przy czym w wybrane dni placówka będzie czynna w godz. 14:00-20:00 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę, także pozostałe placówki czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać klientów przez trzy godziny. Praca placówek całodobowych zostaje skrócona - będą czynne przez 7 dni w tygodniu od 8:00 do 20:00.
Nieczynne będą punkty obsługi klienta w galeriach handlowych.
Szczegółowe informacje o czasie pracy poszczególnych placówek można sprawdzić na stronie www.poczta-polska.pl.
Jeśli chodzi o organizację obsługi klienta w placówkach pocztowych, to przy każdym czynnym okienku będzie mogła przebywać jedna osoba. Już zostały wprowadzone inne obostrzenia, m.in. strefy ochronne w placówkach.
Osoby wchodzące do placówki proszone są o zachowanie odległości około 1,5 metra podczas oczekiwania na obsługę i pozostawanie za znajdującą się na podłodze taśmą także w trakcie obsługi. Bliżej do pracownika klienci powinni podchodzić jedynie w celu okazania dokumentów i innych niezbędnych czynności, na wyraźną prośbę pracownika Poczty.
Poczta Polska nie zmienia zasad wypłaty przekazów rentowo – emerytalnych.
Dla osób objętych kwarantanną, a pobierających te świadczenia zostaną wdrożone szczególne procedury, Spółka jest w kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi w tym zakresie.
Płyny dezynfekcyjne i rękawiczki oraz dodatkowe środki dla pracowników zostały już zakupione, w weekend trwała ich dystrybucja, aby środki te najpóźniej w poniedziałek trafiły do wszystkich pracowników mających kontakt z klientami.