Radio Białystok | Galerie | Finał konkursu Podlaska Marka [zdjęcia]
Lokalne firmy, wydarzenia kulturalne i sportowe, odkrycia, inwestycje, produkty i działania społeczne nagrodzono w tegorocznej edycji nagrody Podlaska Marka. W czwartek (16.12) wyłoniono zwycięzców w dziewięciu kategoriach.
Podlaska Marka organizowana jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego od 2004 r. Konkurs to szansa na promocję nagrodzonych przedsięwzięć oraz regionu w kraju i za granicą. Nagroda przyznawana jest w dziewięciu kategoriach: produkt spożywczy, produkt użytkowy, inwestycja, odkrycie, wydarzenie, kultura, społeczeństwo, oraz dwóch, które zostały wprowadzone w ubiegłym roku - biznes i projekt 4.0.
W tym roku wpłynęły 173 kandydatury; kapituła nagrody nominowała 27 z nich w dziewięciu kategoriach.
W czwartek podczas gali w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku ogłoszono zwycięzców tegorocznej edycji nagrody.
Podlaska Marka to najstarsza i najbardziej prestiżowa nagroda za wybitne talenty, za wspaniałą organizację, za doświadczenia wszystkim podmiotom społeczno-gospodarczym, które działają na terenie naszego województwa - powiedział podczas gali wicemarszałek województwa podlaskiego Marek Olbryś.
Dodał, że to prawdziwy zaszczyt i honor móc gratulować i dziękować za dokonania i za to - jak podkreślił - że podnoszą jakość życia mieszkańców.
Marek Olbryś podkreślił, że ta nagroda to również świetna okazja promocji nie tylko w kraju, ale na całym świecie. Mówił, że Expo w Dubaju jest przykładem, że możemy "olbrzymimi talentami naszego województwa dzielić się z innymi ludźmi na terenie całego świata".
W kategorii produkt użytkowy Podlaską Markę otrzymał: targ produktów lokalnych online "Lokalni naturalni". Natomiast wśród produktów spożywczych nagrodzono miody pitne z "Augustowskiej Miodosytni".
Białostocki półmaraton - otrzymał Podlaską Markę w kategorii wydarzenia. A w kategorii kultura nagrodzono projekt "Objazd mickiewiczowski" Teatru Wierszalin.
Wśród inwestycji zwyciężyło centrum przesiadkowe w Łomży. Natomiast odkryciem roku został ośrodek szkolenia lotniczego firmy Pronar.
Grupa Ratownicza Nadzieja otrzymała Podlaską Markę w kategorii społeczeństwo. A w kategorii biznes nagrodzono grupę technologiczną TenderHut.
Natomiast tegorocznym projektem 4.0. zostało centrum badawczo-rozwojowe firmy Malow.
Podczas gali przyznano też Podlaską Markę Konsumentów, którą wybrali mieszkańcy. Nagrodę w tym roku otrzymał Białostocki Klub Kibiców Niepełnosprawnych.
Nagrodzeni otrzymali statuetki oraz nagrodę w wysokości 10 tys. zł każda.
W ramach Podlaskiej Marki zostały też nadane dwa tytuły: Ambasadorem Podlaskiej Gospodarki została w tym roku podlaska branża turystyczna, a Ambasadorem Województwa Podlaskiego - Izba Przemysłowo-Handlowa w Białymstoku.
W poprzednich edycjach konkursu o Podlaską Markę statuetką nagrodzono m.in.: Białowieski Park Narodowy, Uniwersytet w Białymstoku, Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie "Droga", Podlaski Piknik Militarny "Misja Wschód", Galerię Arsenał, mleko "Łaciate", robota edukacyjnego Photon, firmę Pronar czy festiwal Up To Date.