Robert Cialdini, niekwestionowany autorytet w zakresie wywierania wpływu, w
swojej najnowszej książce przekonuje, że liczy się nie tylko, CO i JAK
komunikujemy, lecz także KIEDY to robimy. Skupia się na sztuce prerswazji,
czyli procesie pozyskiwania uwagi i pozytywnego nastawienia odbiorców do
przekazu, zanim jeszcze się z tym przekazem zetkną. Tłumaczy, jak rozpoznać,
kontrolować i kreować uprzywilejowane momenty a także zdradza nową, siódmą
regułę wywierania wpływu, tłumacząc moc jej oddziaływania.
Intuicyjnie zdajemy sobie sprawę z roli preswazji - każdy z nas nieraz
czekał na właściwy moment wpływania na innych (choćby dobry humor rozmówcy
czy pojawienie się zobowiązania do wzajemności), bądź też starał się taki
moment stworzyć. Cialdini pokazuje, że takich "przedperswazyjnych" czynników
jest wiele, i wyjaśnia, dlaczego one działają.
Prof. dr hab. Bogdan Wojciszke
Lekkie pióro, mnóstwo odwołań do realnego życia, liczne anegdoty - wszystko
to sprawia, że nie sposób oderwać się od lektury. Jednocześnie jest to
literatura oparta na faktach, odwołująca się do dobrze udokumentowanych
wyników psychologicznych eksperymentów. Jest to więc książka zarazem lekka i
mądra. A o lepsze połączenie nadzwyczaj trudno!
Prof. dr hab. Dariusz Doliński
Dlaczego niektórzy liderzy, przedstawiciele handlowi, trenerzy, negocjatorzy
i mediatorzy są nadzwyczaj skuteczni w wywieraniu wpływu czy pomaganiu w
zmianie, podczas gdy inni pozostają mierni? Przecież wiedza o prawach
perswazji, modelach sprzedaży i komunikacji jest ogólnie dostępna - w
literaturze, na szkoleniach, w sieci. Profesor Cialdini znalazł - i
przedstawił na stronach tej niezwykłej książki - odpowiedź na to pytanie.
Liczy się nie tylko, CO i JAK lider komunikuje, lecz także KIEDY to robi.
Jak przygotowuje grunt i jak sam się nastawia, by trafić na właściwy moment,
kiedy serca i umysły ludzi są gotowe "powiedzieć TAK".
Jacek Santorski
Akademia Psychologii Przywództwa
Profesor Robert Cialdini - najczęściej cytowany współczesny psycholog
społeczny, specjalista w dziedzinie wywierania wpływu i perswazji. Ponad
trzydzieści lat badań nad tymi zagadnieniami przyniosło mu międzynarodową
sławę eksperta z zakresu technik perswazji, zasad współpracy oraz narzędzi
negocjacji. Jest autorem bestsellera "Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i
praktyka".
Otrzymał tytuł doktora honoris causa Uniwersytetu SWPS.
Prywatnie tu: tudorotasokolowska.pl
Prowadzący:
Dorota Sokołowska