Radio Białystok | Wiadomości | Łoś i trzy żywioły to nowe symbole Augustowa
Łoś i trzy żywioły - to symbole Augustowa, który w ten weekend obchodzi swoje 455. urodziny. W sobotę (19.05) władze miasta przedstawiły mieszkańcom nowe logo i maskotkę.
Pierwsza z tych nowości w graficzny sposób pokazuje walory turystyczne i historyczne Augustowa. Druga - czyli pluszak - ma być wesołą reklamą i pamiątką z udanych wakacji na Augustowszczyźnie.
Najważniejszym znakiem graficznym Augustowa jest rzecz jasna herb, ale nowe logo autorstwa grafika Radosława Bućko, ma być ważnym symbolem miasta rozpoznawanym i reklamującym go w całej Polsce i w świecie. A jak wygląda? To graficzne połączenie trzech żywiołów: powietrza, wody i ziemi z symbolem monarchii czyli koroną. "Koronę tworzy kropla symbolicznie wpadająca do jeziora Necko - jest to połączenie tradycji z teraźniejszością" - informuje burmistrz Augustowa Kazimierz Kożuchowski.
Z kolei pluszową reklamą Augustowa będzie wesoły łoś, któremu imię wybiorą sami mieszkańcy. "Jeszcze nie wiemy, czy ogłosimy konkurs, czy wymyślimy inny sposób, ale już dziś padały propozycje, np. Zygi, Zyguś, Zygmunt, August" - mówi wiceburmistrz Izabela Piasecka.
Maskotki jeszcze kupić nie można, ale jak zapewniają władze miasta, niebawem to się zmieni i Łosia o nieznanym jak na razie imieniu, można będzie nabyć m.in. w Miejskim Domu Kultury czy Centrum Informacji Turystycznej. (rm/zmj)